Ogłoszony konkurs na rozwiązanie zadania 5/2015  przyszło kilkanaście prac, jako pierwsza przysłała Ola i jej pracę przedstawię w filmie. Wielką bolączką są jednak wnioski z porównania dawek. Zazwyczaj lakoniczne i nieprecyzyjne. Wynika to zapewne z tego, że bardzo skupiacie się na obliczeniach, a opisy traktujecie po macoszemu.

Może to się okazać złą strategią Po za tym do pracy wkradły się błędy w obliczeniach oraz niedokładne wczytanie się w treść zadania. O tym jak czytać zadania, jak wyszukiwać dane i na co zwrócić szczególną uwagę mówiłam w tutaj .Jak powinna wyglądać prawidłowa praca? Moim zdaniem praca Justyny jest dobrym przykładem. Z Justyna jestem w kontakcie od kliku miesięcy. Tutaj sprawdza się powiedzenie kto pyta nie błądzi.Justyna zadaje dużo pytań i widać efekty. Pod filmem znajdziecie wniosek, który moim zdaniem jest najbardziej trafny.

Przykład prawidłowo sformułowanego wniosku:

Porównując dawkę jednorazową Extr. Beladonne Sicc.  przepisaną przez lekarza z dawką maksymalną jednorazową dla trzynastoletniego dziecka wnioskuje, że dawka nie została przekroczona.

jeszcze dodam, że warto w tym momencie posłużyć się porównaniem z użyciem znaków “<” lub “>” przy najmniej w ostatnim egzaminie było to wymagane.

Jeśli są uwagi i opinię, czekam na nie. Na prawdę lubię wymieniać myśli, wtedy najwięcej się uczę. Pisz pod postem ( możesz anonimowo) albo skorzystaj z formularza kontaktowego.